Reisiblogid Travellerspoint-is

Chiang Mai 4 paev

Hommikul tuli kahtlane mote uues Trip valida. Peale vaikest motlemist ja kauplemist saime samale paevale kalapuugi tripi. 3500 BAHT 2 kalameest ning 2 pealtvaatajat (kalamehed 1900 BAHT tukk muidu aga saime 1750 nagu ning pealtvaatajad ilma / ehk kokku 1200 EEK).

Enne tripile minekut uurisime veel templeid :).

Kala puugi tripi korraldajaks on Saksa mees ja tema Tai naine. Meid viidi 30min linnast valja jarve aarde. Seal ootas meid Hr Tuk Tuk (kuna ta oli endine tuk tuk juht enne kalameheks hakkamist). Kohalik mehikene kes sisustas meie paevast jargmised neli tundi. Minu jaoks oli see esimene kord puuda nii suuri kalasid (Tuk Tuk lubas 20kg voi ta tippi ei taha). Minu esimene kala oligi kohe 24kg ning seda oli ikka suhteliselt raske kaldale sikutada. Ei ole, et keri muudkui kaldale ta. Aare parimaks jai 22kg.

Viimase kalaga olid kaed juba nii kanged, et vagisi tulid roppused suust kui kala otsustas kalda juures olles tagasi kaugemale ujuda.

Vasitav paev oli, kuid selle raha eest jaime vaga rahule.

Hammas oli samuti suhteliselt vaikne.

Kirjutas mcneely 1:50 Kommentaarid (0)

Chiang Mai 3 paev

Peale hommikusooki otsustasime vahetada hotelli. Meie hotell oli natuke kaugel linna sudamest. Saime uue majutuse (Guest House Randevouz 480BAHT (130 eek) oo/tuba koos hommikusoogiga (mis koosneb mahl + tee/kohv + 2 saiaviili + voi ja moos - RIKKALIK IGALJUHUL!).

Viisin endise hotelli juurde riided pessu 2kg = 100baht (33eek).... uue hotelli juures oli 2x odavam, kuid tahtis oli mulle see, et yldse nad puhtaks saaks :).

Peale hotellivahetust otsustasime minna turule. Turul valitses Bangkokist tuttav kaos ja haisud. Meie Aarega imestuseks on koik puksid kohalikudel turgudel ylevalt kitsamad. 2h otsimise kaigus ei onnestunud mul leida uhtegi paari korralike boksereid endale. Juhul kui midagi ei muutu siis pean oma nelja paariga vaikselt labi ajama (jumal tanatud, et ma yldse niipaljugi kaasa tassisin!!).

Mul on juba umbes kuu vaike valu hambas olnud. Tavaliselt aitas 1 valuvaigisti peavas, aga mitte tana. Jube valu sundis mind hambaarsti juurde minema, mille kaigus sain teada siis selle, et mul on poletik hambas. Antid antibiootikume ning kasiti 3 paeva parast uuesti hambaarsti juurde tulla. No ok!

1h hiljem leidsin ennast jooksmas Tuk-Tuki poole (3 rattaga taksotyypi vorr) ning palusin viia ennast Lana Haigla hambapolikliinikusse. Tuk-Tuk tahtis 60Baht (20 eek) selle soidu eest, aga ma viskasin 100 ja ylesin kiiresti.

Lana Haiglas tehti rontken + puhastati hammas + pandi roht sisse. See koik laks jubedalt maksma. Tapsemalt 800BAHT (270 eek) - Eestis on visiiditasu sama palju.

Plaan on hambakanali ravi teha Phuketis (muidu oleks pidanud vahemalt 7 paeva veel Chiang Mais olema).

Ohtu votsime joekruisi koos ohtusoogiga. Kohad paati + sook + jook = 1500 BAHT (500 EEK). Oma elu parimat kartuliputru soin :D!.

Tanasest alates on siis kaine reis - kui just ei onnestu enne reisiloppu hammas korda saada.

Kirjutas mcneely 1:40 Kommentaarid (0)

Chiang Mai 2 paev

9.02.2009 / esmaspaev

Paev algas kiire euroopa stiilis hommikusoogiga (muna ja vark) ning kell 8:30 ootas meid hotelli ees juba transport paevatripile.

Meid oli 12 kokku. Meie 4 + 2 ameeriklast + 2 Inglast + 2 Taanlast + 2 Austerlast.

Esimene peatus oli orhidee ja liblika farm, mis minu enda hinnangul polnud suurem asi - muidugi ma ei ole ka lille armastaja ;).

Teiseks viidi meid kuhugi magikylla ning me pohimotteliselt jalutasime labi nende kyla. Tekkis selline tsirkuse tunne - minul endale see vaga ei meeldinud, segasime kohalike igapaeva elu.

Kolmas peatus oli elevantidega soit. Soit kestis kokku umbes 40minutit. Huvitav kogemus, kuid loomadest oli vaga kahju. Kui nagin, et jarjekordselt uks muri virutas elevanti jalaga tekkis tahtmine temaga sama teha.

Neljas peatus oli kohaliku kose juurde. Teekond sinna oli umbes 3 km. Poolel teel oli soogipaetus. Mina ning inglased andsime alla - palju parem oli varjus olut juua. Kui sa oled nainud uhe kose, siis sa oled nainud koik.

Viies peatus oli rafting ning bamboo rafting. Molemad olid vaga huvitavad. Korralikult saime ikka marjaks selle kaigus. Meie paadi kapten oli natuke purjus ka. Meie teekond kulges yhe kivi kyljest teise kylge. Aga kokkuvottes oli vaga tore ning monusalt saime koik ikka naerda (meie paadis siis meie + 2 ameeriklast (Brad ja Rich).

Tagasisoit Chiang Maisse. Ohtu vaikselt Chiang Mais.

Kirjutas mcneely 22:17 Kommentaarid (0)

Chiang Mai 1 paev

8.02.2009

Kui lopus teised said yles voodist laksime linnapeale. Vaikselt jalutasime ning uurisime linna. Otsustasime votta homseks paevatripi, mis maksis 800BAHT nagu (250 eek) - terve paev.

Chiang Mais vaatasime yhte buddah templit ning organiseerisime endale Takso paarikymne KM kaugusele Tigerkingdomi. Takso tadike tahtis soidu eest 500 BAHT edasi-tagasi ja 1h ootamist seal - laks loosi. Tigerkingdom on ehe naide sellest kuidas loomade abiga rikkalt valgelt mehelt raha pumbata. Makstes raha (300baht ehk 100 eek - vist oli niipalju) saad minna puuri koos elusa tiigriga. Taitsa tore kogemus, kuid tiigrid on selline dopingu all ning korval on veel 5 muri kes neid vaikse pulgaga peksavad kui turisti ehmatab. Kole loomapiinamine, kuid samas midagi sellist mida iga inimene pole saanud teha - tiigriga puuris olla.

Ohtul kylastasime Chiang Mai pyhapaeva ooturgu. Turult sai ostetud moned sargid.

Siiani paneb mind imestama see, et 100-150 EEK eest saavad 4 inimest rahus syya ning ega kui aus olla siis sellise ilmaga eriti syya ei taha ka (yldjuhul soome korra hommikul ja korra ohtul - aitab vabalt). Olut ja vett muidugi kulub.

Kirjutas mcneely 22:11 Kommentaarid (0)

07.02.2009 Bangkok - Chiang Mai

Arkasime kell 11:30 ja kiirelt check out. Aare oli kohapeal mingi tibiga tutvunud. Kutsusime tema ning ta sobranna meiega Chiang Maisse kaasa. Molemad olid kiirelt nous (tasuta giid - vahem tunga) :).
Nemad on Fang ja Yae (Haaldame Fa ja Jaa). Kahepeale kokku raagivad nad umbes 10% emma kumma meie ingliskeele oskusest.

Paeva tallasime nendega Bangkokis (midagi erilist ei teinud ka).

Ohtu kell 20:30 Chiang Mai (520 BAHT nagu - 170 eek).

Bussisoit oli jube. 10 tundi (kuigi istmevahed olid suured) ja yks peatus. Paraku pidime bussiga minema, sest rongile ei olnud pileteid.

Kohale joudsime 6:30 hommikul ning olles suht vasinud lasime kohalikul muril viia meid yhte hotelli mille me valja valisime piltide jargi. Hinnaks taheti 750BAHT (250 eek oo/tuba). Koha ainuke positiivne asi on see, et see on vanalinna aares kohe ning bassein!

Kohaliku aja jargi on kell hetkel 10:00. Kuna koik teised laksid magama (kuigi ma tundigi und bussis ei saanud olen rõõmsalt ainukesena õleval - kliima on siin teistsugune vist). Chiang Mai on vorreldes Bangkokiga ikka paradiis. Ilm ei ole nii niiske ja lambe.

Kui nuud laiskurid ka kargud alla ajavad, siis peaks minema uurima monda paevatrippi ning vanalinna vaatamisvaarsusi.

Ah jah 40minutit internetti maksab 3,3EEK uhes kohalikus arvutiklubis.

Sinnani Over and Out from Chiang Mai Thailand :)!

Kirjutas mcneely 18:46 Kommentaarid (0)

Esimene ohtu kohal

Olles joudnud Bangkoki terminali passikontrolli tabas mind oudus. Minu ees oli umbes 100 inimest jarjekorras ning liikumine oli 1 inimene 1 min. Onneks mingi Terminali tibi tuli ajas meid tagaumised kaugemale passikontrolli - mis oli peaaegu tuhi. 20 minutiga olin valjas taksojarjekorras.

Takso Hotelli (Bangkok Palace) kus Aare mind juba ootas maksis 430+70Baht tip kuna mul polnud tapset raha (170eek taksosoit = 30min+).

Dussist labi ning linnapeale. 2 tunnine olimassaz 170 eek. Jalutasime ja uurisime sooke ning tagasi Hotelli Havana Clubi lahendama. Magama umbes kell 5 hommikul (ehk kokku olin peaaegu 2 oopaeva magamata - lennus sain 1-2h kokku silma kinni).

Kirjutas mcneely 18:41 Kommentaarid (0)

Lennud

Sander:

Esimene lend oli Tallinn-Stockholm mis sujus torgeteta. Joudis kohale oigel ajan ning sain rahus jalutada jargmisele lennule. Vahepeal sai 7pakki snussi ka ostetud teekonnale.

Stockholm-Munchen sujus samuti torgeteta. Munchenis mul olnud 5,5tundi tuutas ara. Terminal uhes pole uhtegi normaalset kohta kus suua! Isegi Mcdonaltsit pole... Lopus soin kuskil suvalises restos 15euro eest vaikse prae ja coka (reisi kallim toit toenaoliselt).

Munchen-Dubai lend hilines pool tundi. Lend oli taitsa korralik. Emirates on ikka esmaklassi lennufirma!

Dubai-Bangkok lennu vahele jai 3h mis kulusid kiirelt. Dubai muidu esmaklassilises lennujaamas (Terminal 3 - Emiratesi terminal), kuid seal on uks probleem - WC! Esiteks on terminal suhteliselt suur ning mina leitsin sealt yhe WC (terminaali teises otsas). Teiseks WC-s oli 3 kabiini ning kabiini sees oli monus nouka aegse hingusega pott. Tegelt potti ei olnud. Auk porandas! Aga hinnad on odavad 2 plokki Marlboro lights = 280eek. 1L Havana Club Blanko rummi 130eek - see laks ka kohe kotti.

Dubai-Bangkok lend samuti Emiratesiga ning vaga viis.
Bangkokis kohal olin umbes kell 18:00 kohaliku aja jargi (30h alusest miinus ajavahed). Teekonnale kulus kindlalt ule 4liitri olut - kuigi kordagi ma ei tundnud, et oleks swipsis olnud.

Kirjutas mcneely 18:32 Kommentaarid (0)

Kes, mis, kuhu, kuidas...

Sander :

Meie oleme Sander ja Aare.

2008 oktoobri lõpus sai pandud plaan kokku ning ostetud piletid kolmeks nädalaks Tai päikese alla. Aarel oli broneeritud juba Vares reisidega piletid. Mingil imelikul(või mitte) põhjusel ei tundunud mulle reis Türkmenistan Airwaysiga läbi Minski ja Asgabati eriti tore. Lend läbi Müncheni ja Dubai Emirates-iga tundus toredam. Muidugi võis ka üks põhjus olla 2000 eek säästmine (3,5 tööpäeva raha - rohkem kulutada Tais).

Kuigi algplaani järgi pidime jõudma mõlemad 5. veebruaril 16 tunniste vahedega kohale(Aare ennem), siis muutus kõik Jaanuari lõpus. Esiteks teatas Eestiõhk mulle, et Müncheni lend on tühistatud ning lähed läbi Stockholm Arlanda - pole hullu, mulle meeldib lennuki õhkutõus :). Kartus, et Tallinn-Arlanda ja Arlanda-München lennu vahele jääva 1 tunni jooksul ei suudeta mu pagasit ümbertõsta pani mind mõtlema. Õnneks Aare oli nagunii minemas ainult käsipagasiga. Paari Kuuba sigari ja Captain Black rummiga ostsin ta ära ning ta nõustus minu seljakoti toimetama Bangkoki. Plaan muutus aga sellega, et Varesed teatasid Aarele, et tema lend on 2 päeva varem - 3 veebruar. Ehk mõlemad oleme 2 päeva üksi kohal (Aare minnes ja mina tulles). Aare üritas nõuda neilt tasuta lisa ööd hotellis (7 veebruari ööl oli plaan öörongile minna) aga ta saadeti pikalt persse - vene värk.

Esialgsest plaanist ka mõni rida :

Peale minu jõudmist Bangkoki plaanime sõita järgmise päeva õhtul öörongiga Põhja Tai linna Chiang Mai-sse. Seal veeta mõne päeva ringi rännates. Öörongiga tagasi Bankoki suunas. Lahkuda rongilt <100km enne Bankoki Ayutthaya linnas (iidne pealinn). Terve päev Ayutthaya-s ringi jalutada ja ööbida. Järgmine hommik/lõuna ajal rongiga Bangkoki. Samal õhtul Bangkokist öörongiga Lõuna Tai linna Surat Thani. Sealt kohe Andamani mere rannikulinna Krabile. Veeta aega Krabil ning Andamani mere saartel (Phi Phi, Phuket........). Paar päeva enne Aare lendu tagasi Bangkoki öörongiga. Viimased päevad Bangkokis.
Põhja Tai eesmärk on tutvuda loodusega ja eluga. Lõuna Tai = puhkus ja mõni päeva tripp.

Varustusest :

Reisi alustame minimaalse varustusega.

2 paari lühikesi pükse + särke + sokke + aluspükse, fotokas ning minu reisiseljakott (pole ju mõtet kohapealt osta kui korralik olemas). Kõik muu on plaanis osta reisi ajal. Kuigi reisi alguses kaalub meie pagas kokku umbes 5kg, siis tagasitulles enam mitte :).

Taskus 1000 ja natukene peale EURO-t, pass+kindlustus ning lennupiletid.

//// Antud hetkeks on Aare juba lennus ning minu esimese lennuni (Tallinn-Stockholm) on enamvähem täpselt 30 tundi. ////

Kirjutas mcneely 20:01 Kommentaarid (0)